loading...

کلمات

آیا می توانید بگویید وب سایت یا وبلاگ شرکت شما سازگار با تلفن همراه است؟ اگر نمی دانید - یا حتی معنی این اصطلاح را نمی فهمید - ما باید در مورد آن صحبت کنیم.آیا می توانید بگویید وب سایت یا وبلاگ شرکت ش

علی بازدید : 57 3 سال پیش زمان : 19 نظرات (0)

آیا می توانید بگویید وب سایت یا وبلاگ شرکت شما سازگار با تلفن همراه است؟ اگر نمی دانید - یا حتی معنی این اصطلاح را نمی فهمید - ما باید در مورد آن صحبت کنیم.

آیا می توانید بگویید وب سایت یا وبلاگ شرکت شما سازگار با تلفن همراه است؟ اگر نمی دانید - یا حتی معنی این اصطلاح را نمی فهمید - ما باید در مورد آن صحبت کنیم.

در سال 2018 ، 52.2 درصد از کل ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام شده است. درست است: بیش از نیمی از کل ترافیک داده در وب از طریق تلفن های همراه و رایانه های لوحی انجام می شود.

بیشتر: چگونه یک طراح وب شوید

این بدان معناست که مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین در یک دستگاه تلفن همراه صرف می کنند تا در یک کامپیوتر.

شرط می بندم شما قبلاً مشکل عدم آگاهی از اینکه وب سایت شما با موبایل سازگار است را درک کرده اید ، درست است؟

اگر وب سایت شرکت شما برای دسترسی به تلفن همراه آماده نباشد ، ممکن است اکثر کاربران بالقوه خود را از دست بدهید. این جدی به نظر می رسد ، شما موافق نیستید؟

وب سایت موبایل چیست؟

آیا تا به حال به این فکر نکرده اید که رایانه و تلفن هوشمند (یا تبلت) دو دستگاه اساساً متفاوت هستند؟

به عنوان مثال ، صفحه کامپیوتر بزرگتر از صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه است.

همچنین نسبت متفاوتی دارد - صفحه نمایش معمولاً افقی تر است ، در حالی که تلفن های هوشمند عمودی تر هستند.

با این حال ، تفاوت ها فراتر از اندازه صفحه نمایش است. در رایانه ، کاربر یک صفحه کلید بزرگ برای وارد کردن اطلاعات و یک موس برای کنترل و کلیک بر روی هر کجا که می خواهد ، دارد. در دستگاه های تلفن همراه ، کنترل از طریق صفحه لمسی انجام می شود و صفحه کلید بسیار کوچک است.

تفاوت دیگر این دو دستگاه نوع اتصال به اینترنت است.

در رایانه ، اتصال همیشه از طریق Wi-Fi انجام می شود. در دستگاه تلفن همراه ، می تواند از طریق 3G یا 4G نیز باشد.

همه این موارد سناریوهای آنلاین متفاوتی را برای کاربران ایجاد می کند. به عنوان مثال ، در تلفن همراه ، شخص نمی تواند از صفحات دارای تصاویر زیاد دیدن کند ، زیرا از اتصال تلفن همراه استفاده می کند و این باعث می شود داده های زیادی مصرف شود (علاوه بر اینکه بارگیری بیشتر طول می کشد).

این بدان معناست که نحوه برنامه نویسی وب سایت های ما باید این تفاوت ها را در نظر بگیرد. به صفحه ای که برای اجرا روی دستگاه تلفن همراه بهینه شده است ، دوستی با تلفن همراه گفته می شود.
آیا یک وب سایت واکنش گرا مانند تلفن همراه سازگار است؟

شاید قبلاً درباره اهمیت بهینه سازی وب سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه شنیده باشید.

در واقع ، در حال حاضر شانس خوبی وجود دارد که به چیزی در رابطه با "اما وب سایت من واقعا پاسخگو است" فکر کنید.

مشکل این است که سازگار بودن با تلفن همراه به معنای داشتن یک وب سایت ریسپانسیو نیست. از نظر فنی ، آنها چیزهای متفاوتی هستند.

طرح ریسپانسیو آن است که کد آن طوری گردآوری شده است که وب سایت با اندازه های مختلف صفحه سازگار شود. به عنوان مثال ، یک تلفن هوشمند دارای صفحه عمودی بسیار بیشتری نسبت به صفحه کامپیوتر است.

یک وب سایت ریسپانسیو بدون در نظر گرفتن ابعاد صفحه یا مرورگر کاربر متناسب با آن تنظیم می شود. اکنون می توانید آن را در عمل مشاهده کنید.

یک آزمایش کوچک انجام دهید: مرورگر خود را از حالت تمام صفحه خارج کرده و آن را به حالت پنجره ای تغییر دهید. سپس از ماوس در لبه های پنجره برای تغییر اندازه آن تا آنجا که دوست دارید استفاده کنید.

ببینید چگونه وبلاگ ما با هر اندازه ای سازگار می شود؟ همانطور که پنجره به حداقل می رسد یا حداکثر می شود ، متن به طور خودکار و سایر عناصر طرح (مانند لوگو یا نوار جستجوی ما) به طور خودکار جا می شود.

از سوی دیگر ، وب سایت سازگار با تلفن همراه دارای نسخه انحصاری برای دستگاه های تلفن همراه است. وقتی از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی وارد صفحه می شویم ، ترتیبی را می بینیم که به این دستگاه ها اختصاص داده شده است.

حتی اگر صفحه از تصاویر یکسان و محتوای یکسان استفاده کند ، کد آن متفاوت است و برای بهبود تجربه کاربران تلفن همراه طراحی شده است.

معیارهای سازگاری با موبایل چیست؟

خوب ، اگر به این نتیجه برسیم که یک وب سایت ریسپانسیو با موبایل سازگار نیست ، معیارهای داشتن صفحه سازگار با موبایل چیست؟

جهت یابی آسان

مرور وب سایت سازگار با تلفن همراه باید آسان باشد. این بدان معناست که وب سایت باید به خوبی سازماندهی شود تا کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند یا نیاز دارند آسان تر کنند.

یک مثال کار ، غیرفعال کردن انواع پنجره های موجود در نسخه موبایل است. این امر ضروری است زیرا برخلاف سایر عناصر ، پنجره های بازشو به سختی با هر اندازه صفحه سازگار هستند.

بنابراین ، آنها در اندازه بسیار بزرگ ظاهر می شوند ، که نمای کلی کاربر را مختل می کند و بسته شدن بر روی یک دستگاه تلفن همراه دشوار است.

نکته مهم دیگری که شایان ذکر است این است که شما باید محتویات وب سایت را در لیست هایی که به راحتی قابل دسترسی هستند سازماندهی کنید.

در حالت ایده آل ، کاربر باید بتواند تنها با چند لمس به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
بارگیری سریع

این یک واقعیت است: اگر بارگیری بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 53٪ از همه کاربران تلفن همراه وب سایت را ترک می کنند. و هرچه زمان بارگیری بیشتر طول بکشد ، این درصد بیشتر خواهد بود.

بنابراین ، وب سایت تلفن همراه باید سریعتر بارگیری شود - این نیز به کاربر کمک می کند تا داده های زیادی مصرف نکند.

روی صفحه های کوچک و/یا مختلف به خوبی کار می کند

یک وب سایت سازگار با تلفن همراه باید درک کند که صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه ، مانند تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی ، بسیار متفاوت از صفحه نمایش کامپیوتر است.

این بدان معناست که طراحان باید در مورد آن فکر کنند و تمام محتوا را از صفحه اصلی تا طرح مقاله برنامه ریزی کنند تا روی صفحه نمایش هایی با اندازه های مختلف ، به ویژه صفحه های کوچک به خوبی کار کنند.

البته یکی از راه های دستیابی به این هدف استفاده از یک وب سایت واکنش گرا است. راه دیگر این است که روی طراحی صفحه کار کنید ، در حال حاضر به شرایط خاص دستگاه های تلفن همراه فکر کنید.

از کنترل لمسی استفاده می کند

نکته آخر اینکه وب سایت های سازگار با موبایل بهینه شده اند تا از دستورات لمسی هنگام مرور کاربران استفاده کنند.

ممکن است تجربه پیدا کردن وب سایتی را داشته باشید که با تلفن شما چندان دوستانه نیست.

به عنوان مثال ، ممکن است "در اندازه معمولی" بارگذاری شده باشد ، انگار که آن را روی صفحه کامپیوتر خود باز می کنید.

به همین دلیل ، حروف کوچک بودند و آنچه نوشته شده بود قابل خواندن نبود. وقتی سعی کردم از دستور زوم برای بزرگنمایی متن استفاده کنم ، کار نکرد.

اگر این مورد قبلاً برای شما اتفاق افتاده است (یا مشکلاتی مانند عدم کارکردن پیوندها یا کار نکردن صفحه) ، به این دلیل است که وب سایت برای انجام این دستورات مختلف بهینه نشده است.
چرا سازگاری با تلفن همراه مهم است؟

می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد

در سال 2015 ، گوگل به روزرسانی الگوریتم خود را برای برجسته کردن وب سایت های سازگار با تلفن همراه در جستجوهای انجام شده در دستگاه های تلفن همراه منتشر کرد.

دلیل آن واضح است: با افزایش استفاده از تلفن های همراه و رایانه های لوحی ، مردم جستجو در اینترنت را با آنها شروع می کنند.

اگر وب سایت هایی که در این جستجوها پیدا می کنند برای موبایل بهینه نشده اند ، تجربه کاربر ضعیف است - این برای گوگل وحشتناک است.

بنابراین ، موتور جستجو اهمیت بیشتری به وب سایت هایی که برای این دستگاه ها بهینه شده اند ، می دهد. اگر صفحه شما هنوز به این شکل نیست ، در رتبه بندی جستجوی موبایل دچار مشکل هستید.

بهبود تجربه کاربر

همانطور که قبلاً گفتیم ، اگر وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد ، تجربه کاربر بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد.

تصاویر سنگین ، مصرف بسته اطلاعاتی و ناوبری ضعیف باعث می شود بازدید کننده دیگر مایل به بازگشت به وب سایت شما نباشد.

نرخ تبدیل بالاتر

آیا می دانستید بیش از 84 درصد مردم از طریق تلفن هوشمند خود خرید آنلاین انجام می دهند؟ درست است: تقریباً از هر 10 نفر 8 نفر خرید خود را از طریق تلفن همراه انجام می دهند.

این بدان معناست که اگر وب سایت شما برای این مخاطبان بهینه شده باشد ، شاهد افزایش نرخ تبدیل خود خواهید بود.

پس از همه ، در واقع چند فروش را از دست داده اید زیرا کاربران نمی توانند به دکمه خرید دسترسی پیدا کنند یا فروشگاه شما را مرور کنند؟

نرخ پرش پایین

آیا به خاطر دارید که 53٪ از کاربران تلفن همراه در صورت لود شدن بیش از 3 ثانیه وب سایت را ترک می کنند؟

بنابراین ، این به افزایش نرخ پرش برای آن صفحه کمک می کند.

این نیز زمانی اتفاق می افتد که شخصی وارد وب سایت شما شود و آن را بی نظم ببیند یا نتواند به درستی در آن مرور کند.

به همین دلیل ، پیاده سازی بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه ، نرخ پرش وب سایت را کاهش می دهد ، زیرا همه عواملی را که کاربر را از صفحه "اخراج" می کند حذف می کند.

چگونه می توان وب سایت خود را برای موبایل دوستانه کرد؟

پس از همه این موارد ، شما قطعاً می خواهید تا آنجا که می توانید کار کنید تا وب سایت خود را به یک صفحه سازگار با تلفن همراه تبدیل کنید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ فقط نکات ما را دنبال کنید!

یک آزمایش گوگل انجام دهید

گوگل یک ابزار رایگان برای آزمایش و بررسی اینکه آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است ارائه می دهد. آزمایش کنید!

یکی از نکات مثبت آن این است که علاوه بر تأیید گوگل ، گزارش آزمایش نکاتی را نیز در مورد مواردی که باید در وب سایت خود بهبود بخشید ارائه می دهد.

این یک نقطه شروع عالی برای تجارت شما است!

از قالب پاسخگو استفاده کنید

"اما آیا نگفتید که پاسخگویی و سازگاری با تلفن همراه دو چیز متفاوت است؟"

بله ، آنها چیزهای متفاوتی هستند ، اما مکمل یکدیگر نیز هستند.

طراحی واکنش گرا به وب سایت شما کمک می کند تا خود را در هر اندازه صفحه نمایش بهتر سازماندهی کند و اطمینان حاصل می کند که بسیاری از کارها از صفحه شما قابلیت استفاده خوبی را دریافت می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت می توانید مهمترین اطلاعات مربوط به تاسیسات را نگاه بیندازید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 914
  • بازدید کلی : 3,651